tirsdag 30. november 2010

Svak start i futsalliga




Vi skulle i utgangspunktet stille en stor tropp,men fekk 2 frafall på fredag. Helgens tropp ble dermed:
Dani Emil og Kristoffer (keepere)
Trond,Daniel,Simen,Andreas,Yngve,Sturle,Sølve og Christoffer.

Trondheim - Gossen Futsal 5-2 (3-2)

Dani Emil står i mellom stengene for Gossen denne kampen.
Ett godt Trondheim lag som til denne runden hadde fått med Ranheimspillerne og ett par Strindheimspillere. Tidligere på dagen slo de Pumas 4-2 etter å ha ledet 4-0, 6 min før slutt.
Gossen med store sjanser tidlig i kampen og førte de første 4-5 minuttene av kampen,men i det 5 min Trondheimspiller skjærer inn fra kant og vipper ballen over Dani til 1-0.
1 min senere,Gossen trykker på og Yngve får fintet seg forbi fra kant og vipper ballen over keeper og imål,meget fin skoring fra Nordmøringen.
Gossen med ett par nye brukbare sjanser,men i det 8.min er det på ny skoring i mot da Trheim får dratt av ett skudd fra skrått hold. Svakt press gir mål imot til 2-1.
Men Gossen slår nok engang like raskt tilbake. 1 min senere,Simen slår igjennom Christoffer som kommer på ett kryssløp,han runder keeper og kan lett sette ballen i åpent mål til 2-2.
Like før pause får vi frispark fra kant. Passningen blir brutt og istedet er det Trondheim som kan gå i ledelse til pause 3-2 etter at Trondheim skorer alene med keeper..i sluttsekundene før pause,Trondheim med 2 gode skuddforsøk,Dani Emil med 2 gode redninger hindrer flere baklengs før pause.
Trondheim ligger nå lavt,Gossen med ett par brukbare sjanser. 11 min ut i 2.omg,øker Trondheim til 4-2 etter ett tversoverløp med påfølgende skudd og like før slutt blir det 5-2 som også ble sluttresultatet.

Gossen Futsal - Othilienborg 1-4 (1-3)

Kristoffer står i mål denne kampen.
Othilienborg med ett frisparkmål etter 2 min plassert helt inne ved stanga fra 10 m.
4.min senere er Gossen ikke noe dårligere. Andreas på frispark fra 16m,dundrer inn utligningen 1-1.
Gossen med en dobbelsjanse i det 8min,men lykkes ikke,det gjør derimot Otta som på kontring imot og 1 mot 1 setter ballen imål til ledelse 1-2.
Otta øker ledelsen i det 12.min,skjærer inn fra kant og setter ballen i lengste bak Kriz.
3-1 til pause,en meget dårlig omgang av oss.
2.omgangen går inn i historien som en av kampene vi sløser med flest sjanser. Vi teller over 15 sjanser og Otta bør spandere kake på keeperen sin etter en meget god kamp.
Istedet går Otta opp i 4-1 på tampen,før vi avslutter kampen med nok ett par kjempesjanser.

Aequitas - Gossen Futsal 3-8 (0-2)

Dani Emil i mål denne kampen.
Rolig start på kampen med få sjanser i starten. Etter 5 min finter Yngve seg forbi på høyresiden,skuddfinte,runder en mann og chipper ballen i lengste forbi keeper til 0-1.
0-2 kommer 10 min inn i kampen,Sturle skyter fra 10m ned i hjørnet. Mye frem og tilbake resten av omgangen med store sjanser til begge lag,men lagene går til pause med 0-2.
Gossen fortsetter å presse og spiller fin og rask futsal.
Gossen leder 1-5 og i løpet av siste 2 min effektive spilletid blir det alle mann i angrep og skores det hele 5 mål,der AQ fekk inn ett par mål på tampen.
Sluttresultatet ble 3-8 til Gossen.
Målskorere i denne kampen vart Yngve,Christoffer og Sturle 2 mål,Trond og Andreas 1 mål hver.
Beklagligvis gjekk videokameraet tomt for strøm i 2.omg sp vi gjekk glipp av ett målkalass der.

Fenris - Gossen Futsal 1-1 (0-1)

Vi fekk en start der begge lagene lå lavt og satset på de få kontringene som bydde seg.
Stokkan hos Fenris med en giftig skuddfot som er godt innstilt. Men Kristoffer i Gossenmålet ryddet godt opp.
11.min spilt da Christoffer bryter en passning,sender ballen til Andreas som etter 2 skuddforsøk alene med keeper setter den siste i mål til ledelse 0-1.
Fenris med ett høyere press i banen etter skoringen,og får inn en brukbar avsluttning.
2.omg Gossen ligger lavt,og kontrer.
Etter 6 min,stor sjanse til Fenris,alene med keeper,skyter utenfor.
I det 9.min bryter Fenris kjapt ett kontringsforsøk,runder vår keeper og kan enkelt sette inn utligningen 1-1 i tomt mål.
På tampen av kampen får Fenris en siste stor sjanse,spiller ut vår keeper,men setter ballen i tverrligger.
1-1 ett greit resultat og bilde av kampen.
Fenris slo Pumas hele imponerende 8-3 tidligere på dagen.

En dårlig poengfangst så langt i sesongen,og vi tåler ikke mange tapene vist vi skal nå PlayOff plass. Men utrolig jevne kamper,der alle slår alle og mye er enda opent. 4 lag begynner likevel å dra ifra i tet. Playoff plassen vil npk stå i mellom Pumas,Trondheim,Tiller og Fenris,med NTNUI som The Dark Horse.

Video fra alle kampene kommer senere i uka,så følg med!

Ingen kommentarer: