torsdag 20. mars 2008

REGLEMENT I LAR PADILHA CUP 2008

Siden alle lagene har deltatt i NFF-kvaliken tar Lar Padilha Cup utgangspunkt i reglene som ble brukt under NFF-kvalifiseringen. Noen endringer vil allikevel tilpasses Lar Padilha Cup.
Disse endringene er:
- Kamptiden er 1x25 rullerende minutter
- Finalen spilles 2x15 rullerende minutter
- De 2 siste minuttene i hver kamp blir spilt med effektiv spilletid. Med effektiv spilletid menes det at tiden stoppes når ballen ikke er i spill og ved alle avblåsninger fra dommer. Effektiv spilletid er kun når ballen er i spill. Dette vil med andre ord si at når keeper har ballen når keeper har "5-meter", så startes ikke tiden igjen før keeper slipper ballen fra hendene.
- Ved uavgjort i sluttspillet vil kampen bli avgjort på sudden death. Spilletid: 2effektive minutter. Laget som ikke startet med ballen i ordinær spilletid skal starte med ballen (i finalen avgjøres dette ved myntkast). Begge lag må ta ut en spiller og det skal spilles 4mot 4 det første effektive minuttet. Etter det første effektive minuttet blåser dommer for stopp i spillet og det tas ut nok en spiller fra hvert av lagene; det siste effektive minuttet skal spilles 3 mot 3. Laget som hadde ballen ved avblåsningen starter spillet igjen ved innspark; innsparket skjer nærmest mulig fra hvor ballen var i det dommeren blåste av. Er det ingen avgjørelse etter sudden death blir det vanlig straffekonk; først 5 straffer, deretter 1 og 1.
- Spillerlisten til hvert enkelt lag må leveres inn til arrangøren før første kamp
- Det er ikke anledning til å legge til spillere etter dette
- Man kan maks sette opp 15 spillere i spillerlisten
- Vi ønsker også å presisere regelen ved bruk av keeper, en regel som ikke ble praktisert fullt ut i NFF kvalifiseringen i region Vest:
- Keeperen har kun lov til 1 involvering i spillet når ballen er i eget lag. Ballen må over midtbanen, eller ha vært borti en motspiller, før keeper kan brukes igjen. Dvs om keeper kaster ut ballen til medspiller, eller keeper tar et innspark, så regnes dette som en involvering. Brudd på denne regelen fører til inndirekte frispark til motstanderlaget, på det stedet hvor keeper tok i mot ballen. Dessuten har keeper kun lov til å score om han selv er utenfor keeperfeltet. Aktiv keeper må over midtbanen før han kan benyttes ut over det som står over.
- Det spilles med akkumulerte frispark. Ved det 6. frisparket tildeles det straffe fra 10 meter og ved hvert frispark etter dette. I sluttspillet nulles ikke frisparkene ut når dommer blåser for ordinær tid. Lagene tar med seg frisparkene inn i Sudden Death (2 minutter effektiv spilletid). I finalen (2x15) er det straffe ved det 5. frisparket. Frisparkene nulles ut ved pause, men ikke etter 2. omgang;man tar med seg frisparkene fra 2. omgang i Sudden Death (2 minutter effektiv spilletid).

Ingen kommentarer: