onsdag 3. mars 2010

12 kjappe fra Lars Inge Jensen


Mens vi andre på laget har mer en nok med Futsal vinterhalvåret,så har vi en spiller på laget som strekker seg mye lengre. Lars Inge Jensen er vår fremspiller og kjent for sine utradisjonelle løsninger,skyter som en hest sparker,sterk som en okse og rask som en gepard. Han er uofisiellt spilleren som har laget flest frispark pr.minutt i avd Midt :) Ved siden av Futsalen driver han med mye annen idrett,vi har tatt Småge`s store sønn ett nærmere øyesyn.

Lars Inge Jensen
24 år
Spiss/v.ving på Gossen IL i 4.div, fremspiller på Gossenfutsal.
Humør spreder på laget :)

1.Du er en allrounder innen idrett,hvor er din sterkeste side på friidrettsbanen?
Har ikkje holdt så lenge på med friidrett, men løping er vell min sterkeste side, tror jeg kan bli best på 200-400m, men vi får se.
2.
Hvilken gren liker du best?
200m er vell det jeg liker best. Men får vell en favoritt i løpet av sommern,har ikkje løpt så mye på tid osv enda.

3.
Hva er dine beste tider innen de forskjellige grenene?
Har ikkje løpt så mye på elektronisk tidtakning, men sist var vell på høsten under 10kamp. da tror jeg kom inn på 11.15 noe på 100meter,under svert dårlige forhold. 400 metern ble tida 56sek, etter at jeg kom rett fra treningskamp for Gossen:)Det var min første 400. Ellers så blir det vell mye flere stevner i år,siden jeg begynte i fjor sommer.
4.
Når vant du sist?
Vant kretscupen på 100 meter i fjor, juni tor jeg det var. 11.55, min første 100 meter med piggsko på bane. Uten noe 100meter trening fra før.
5.
I hvilken gren kan du nå lengst?
Ganske usikker her. Kansje 200-400m ,fordi konkuransen i er litt mindre i disse øvelsene. Og at jeg ikkje er den raskeste starteren. Men har fått trent godt i det siste, og får ett treningsprogram som jeg skal følge. Målet er ned 4-5 kg i vekt, og få tilbake "rykket". hehe. Jeg og en til på sprinten skal trene en del ilag, og målet er 10tallet på 100 og 6 tallet på 60 meter. Tror det skal gå bra:)

6.
I vinterferien var alle friidrettstalentene fra Møre og Romsdal samlet i i Malaga? hvordan var dagene der?
Vi var heldige i Malaga, eller almencura som det heter der vi var. (1time fra malaga).Vi fikk sol alle dagene, enda det hadde reinet i 1 måned før vi kom. Ellers var det mye teknikk/løpe trening de første dagene, 2økter om dagen. 2timer på formiddag og 2 på ettermiddag. Utover uka så ble det mer spenst og styrke, og korte 100%løp. Ble ganske hardt etterhvert, men gode trenere og en bra gjeng gjorde turen veldig bra.
7.
Er friidrett noe du vil satse mere på fremover?
Ja. Har alltids hatt lyst å drive med friidrett, men siden Gossen ikkje har noen klubb så har det alldri blitt noe av. Så jeg bestemte meg i fjor for å prøve,siden jeg nå bor i molde og har muligheten. Og jeg har en far som har sine kretsrekorder osv fra sin tid i forskjellige øvelser. Så motivasjonen nå er å slå fattern sine rekorde. eks: 6.90 på 60meter. Men han drev alldri noe seriøs friidretts trening, var bare latteli talentfull i det meste.
8.
Du driver også med bryting,hvilken ambisjoner har du?
Brytingen har jeg lakt litt på is. Pga sprint og fotball. Og så er bryteklubben i molde ganske liten, så det blir heller mer vedlikehold og på morroskyld viss jeg drar på trening der. Jeg hadde ambisjoner der da jeg var 18, men siden jeg drog inn i forsvaret så ble det ikkje noe av. Men bryting er absolutt den beste idrett/treningen jeg har drevet med. Er du en god bryter så har du grunnlag til de fleste idretter, samme med turn. Noe jeg anbefaler alle ungdommer å drive med ved siden av fotball osv. Turn/bryting. Får mye gratis her.
9.
Hva syns du om gjengen i Gossen Futsal?
En bra gjeng. Kjernen som er gossingene kjenner jo hverandre ganske godt, og har ett veldig bra samhold. Og de nye spillerne passer jo fint inn i gjengen. Vi er ikkje den dønn seriøse gjengen, og det liker jeg. Og vi har jo trollet, klovnen i mannskapet ute at han prøver å være det:)
10. Hva er ditt beste futsal-minne?
4-2 seieren over trondheim smakte veldig bra. Siden de hadde vert så kjepphøye på forhånd :)
Og opphentinga mot stjørdal står det stor respekt av. Hele gjengen gjikk i kjellern mot ett lag som hadde spilt 2mindre kamper enn oss.
11. Om vi greier Play Off,hvem blir vår tøffaste motstander??
Hmm. Vanskelig spm. Vet ikkje så mye om de andre laga. Men har møtt hajduk, og vet hva de er i stand til. Kongsvinger har jeg hørt er gode.Har ikkje oversikt over hvilke lag som er videre, men hajduk,kongsvinger og trondheim.
12.Får vi noen gang se Gossen Futsal i Telekiosken\Eliteserien?
Hmm, si det. Om vi klarer å komme oss til play off denne gangen,så er muligheten der. Siden vi begynner å få ett bra mannskap som bli bedre og bedre samspilt. Men tror at neste år er siste sjangse. Nivået blir bedre, og vi må hvertfall bli mer seriøse ang treninger osv viss vi skal ha mulighet lengre frem i tid. Tror det året vi var i bergen var vår største sjangse, hadde vi hatt en skikkeli innbytter benk den gangen,så hadde vi vert der allerede:)

Vi takker for samtalen og ønsker deg lykke til med friidrettsatsingen!

Lars Inge blir ikkje å se mer i årets 1.div,i siste runde som går lørdag 6.mars er han på jobb som service-teknikker hos Brunvoll.


Ingen kommentarer: