fredag 6. juni 2008

Seier mot Bud 3-2!!

Nok engang vart det 3-2 seier på hjemmebane. Dette begynner å bli ett godt innarbeid resultat,3 hjemmeseieren av 4 mulige.
Bud stilte med ett svekket lag idag. Sentrale spillere som Allan Stranden,Frank Selnak,Andrè Fiskaa og Ole Martin Frisnes stod alle over dagens kamp pga av for mange gule kort. Gossen opner bra og skaper mye framover,spesielt på høgrekanten der Sølve kommer til mange innlegg. Men vårt 1.mål kommer etter 15 min da ett fint gjennomspill ifra Sturle,som Freddy alene med keeper setter ballen imål. Bud utligner 5 min senere da Marius Vågen,får ballen etter litt klabb og babb på 25 m,dunker ballen imål,keeperen vår Trond er dekt og ser ikkje ballen før det er forsent..1-1. etter 25 min tar vi en liten pause pga det varme været.Spillerne får i seg mye vann og får kjølt seg ned. 1-1 blir også pause resultatet.
I 2.omg bytter Øyvind med Lars Inge,som går inn som spiss,Sivert faller ned i forsvar,og Sølve ned i midtbanen. I denne omg henger Bud mye mer med i kampen,men det er Gossen og Sølve som skorer det første målet igjen i det 66 min,etter ett skudd ifra 18 meter,utagbart for Bud`s unge keeper. Men Buaværingæn gjer seg ikkje uten kamp,og i det 70 min blir Marius Vågen felt innenfor vår 16m,og dommer Harald Gule peker på straffemerket. Straffen setter dagens tomålskorer Marius Vågen sikkert imål..dermed 2-2. Men i det 76 min løper Lars Inge ifra Bud`s trege forsvar etter en fin stikkball ifra Øyvind. Lars Inge setter ballen kontant i nota,og Gossen vinner kampen 3-2.
Gossen burde vel strengt tatt ha vunnet denne kampen mer,men det vart hvertfall en spennede kamp for de vel 50 fremmøte publikumerne.
Les også kampreferat på http://www.gossen-il.no/kampfakta.php?lagid=1&id=44

Ingen kommentarer: